1117 Budapest Barázda u. 44. +36-1-464-7000 7:00-16:00
A nyári és a téli abroncsok közötti legnagyobb különbség a gyártásukhoz használt gumi összetételében van.
A gumiabroncsok szempontjából a tél beálltához nem kell megvárni a fagypont alatti hőmérsékletet. Hűvös időben a hagyományos nyári gumik teljesítménye folyamatosan romlik, és egyre inkább a téli gumik kerekednek felül. A különbség megdöbbentő lehet: egy mindössze 50km/h¹ sebességgel, havas úton haladó átlagos gépkocsi nyári gumikkal 48 méteren belül tud megállni, ami – bármilyen hihetetlen – 24 méterrel több, mintha ugyanez az autó téli gumikkal lenne felszerelve.
A nyári és a téli abroncsok közötti legnagyobb különbség a gyártásukhoz használt gumi összetételében van.
Mivel a téli utakon kisebb a súrlódás, a futófelületnek még nagyobb szerepe van. A téli gumiknak maximális tapadást kell biztosítaniuk – ezért szélesebbek és egyenletesebbek az érintkezési felületeik, így fokozatosabb átmenetet biztosítanak a futófelületi blokkok között. A téli gumik ezen új generációjának gumiabroncsonként 71 mintázata van, amelyek megakadályozzák a hó, a latyak és a víz futófelületi blokkok közötti összegyűlését. Egyfajta lánctalpas hatást fejtenek ki a csúszós felületeken, hogy könnyebb legyen a haladás… és sikerüljön megállni, ha arra van szükség.
A téli gumik csak havon használhatók? És mi a helyzet a különböző európai országokra jellemző telekkel? A hőmérsékletek lehetnek fagypont alattiak, de akár enyhék is, az utak pedig igen gyorsan váltakozhatnak a száraz, a nedves, a jeges és a havas között. Tény, hogy az ilyen éghajlatokra tervezett téli gumik jobb teljesítményt nyújtanak minden felületen – ezért a hideg idő beálltával érdemes mérlegelni a gumicserét.
forrás: Michelin