Klíma szerviz
Klímatisztítás: Évente egyszer saját érdekünkben érdemes kitisztíttatni és fertőtleníttetni az autó légkondicionálóját. Az autó klíma elpárologtató részében gomba spórák szaporodnak el. A meleg, nedves klíma optimális körülményeket teremt az ilyen apró élőlények elszaporodásához. Onnan lehet észrevenni, hogy probléma van az autóklímával, hogy az autóban záptojásszerű szag telepszik meg.
Klímatöltés: Az autó klímaberendezések évente hűtőközegük 20%-át veszítik el, ami befolyásolja az autóklíma működését. Abban az esetben, ha a klímaberendezés nem eléggé hideg levegőt állít elő, valószínűsíthető, hogy a rendszerből valamennyi gáz eltávozott az idők folyamán. Ebben az esetben gázrátöltéssel a gyári értékre állítjuk vissza a hűtőgáz mennyiségét. Amennyiben a rendszer semmilyen mértékben nem hűt, akkor valószínű, hogy egyáltalán nincs gáz a rendszerben.
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:
- Poshadt, dohos, kellemetlen szag
- A klíma bekapcsolásakor zajos hang
- Nem kielégítő a hűtés
- Zajos a klímarendszer
Lengéscsillapítók
A lengéscsillapító legfontosabb szerepe: úton tartja a gumiabroncsot csökkentve a lengéseket, ezáltal növelve a tapadást, irányíthatóságot és komfortot.
A lengéscsillapítók a többi autóalkatrészhez hasonlóan elkopnak, romló menetstabilitást okoznak. Sokszor azt sem veszik észre, hogy elérték vagy akár át is lépték a biztonsági határt. Bizonyos határok között ugyan lehet a vezetési stílus módosításával ellensúlyozni a lengéscsillapító elhasználtságát, de ez azzal a veszéllyel jár, hogy egy hirtelen manőver során derül ki, hogy már korábban cseréltetni kellett volna a lengéscsillapítókat.
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:
- rossz kanyarstabilitás
- megnövekedett fékút
- megnövekedett menetzaj a kerekek felől
- a gumiabroncsok fokozottan és egyenetlenül kopnak
- túlzottan nagy lengések a karosszérián
Kipufogó szerviz
A tökéletes kipufogó rendszer biztosítja, hogy a levegő-üzemanyag arány mindig helyesen megválasztott legyen, és a motor optimális üzemanyag fogyasztás mellett maximális teljesítményt fejtsen ki. Ezek a tényezők meghosszabbítják a motor más fontos részeinek életciklusát – a szelepekét, a kipufogó dobokét, a katalizátorét és a lambda szondáét.
Ha az alábbi tüneteket észleli gépkocsiján, keressen fel bennünket:
- normál vezetési körülmények között megnövekedett fogyasztás
- a műszerfalon világít a narancssárga (MIL) motorhiba jelző lámpa
- a CO mérés magas értéket mutat
- kipufogógáz szag terjeng az utastérben
- zajos a kipufogó
Fékek szervizelése
Ha biztonságban akarja magát tudni, akkor csak kiváló minőségű, ismert márkájú fékbetétet használjon az autójában! Ha elkopott, azaz 2 mm alatt van a betétje vastagsága, akkor azonnal cseréltesse le azokat!
Erős igénybevétel, pl. vészfékezés vagy meredek lejtőn való autózás esetén a fékfolyadékban buborékok képződhetnek. Ezek akadályozhatják a fékerő átvitelét a fékbetétekre és a fékberendezés teljes működésképtelenségéhez vezethetnek. Ellenőrizze rendszeresen a fékeit! Ha valami furcsát érez a fékpedálon, felpuhult, nehezedett, akkor hívjon minket! Biztonsági okokból a fékfolyadékot két évente cserélni kell!
A fékbetétnek a fékezés során igen nagy teljesítményt kell kifejteniük. Ha a fékbetétek vastagsága a minimális 3 mm alá csökken, akkor a biztonságos fékhatás már nem biztosított. Ezért rendkívül fontos a megfelelő minőség és a precíz, szakszerű szerelés. Egy szakszerűen szerelt fék a rendeltetésszerű használat során a fékbetét teljes élettartama alatt biztosítja az új fék alkatrésszel megegyező hatást. Kivétel, ha nagy sebességről 3-szor, 4-szer durván lefékezik, ilyenkor a fékbetét megég.
Futómű
Javasolt évente egyszer – használattól függően 10.000 – 15.000 kilométerenként a futómű állítás, illetve a futómű átvizsgálása alulról is, ahol láthatóvá válnak a rejtett hibák pl. olajfolyás, fékcső repedezés, kipufogó, féltengely gumiharangok állapota, stb.
Az időben elvégzett átvizsgálás növeli az üzembiztonságot, csökkenti az üzemeltetési költséget, meghosszabbítja a többi kapcsolódó alkatrész élettartamát.