1117 Budapest Barázda u. 44. +36-1-464-7000 7:00-16:00
A Suzuki fölénye mellett az Opel és a Dacia fekszik a legjobban a privát ügyfelek között.
Ebben a piaci szegmensben az Opel hagyományosan erős szereplő. A Vitara érkezése előtt többnyire a Corsák vívtak csatát az elsőségért a Dacia Dusterekkel. Úgy fest, hogy a négymillió forint alatti áron hirdetett Opel Astra J annak ellenére átütő siker volt a privát vevők között, hogy a lépcsőshátú karosszéria kevésbé népszerű, mint az ötajtós vagy a kombi. A csak limuzinként kapható autó gazdag felszereltsége és 1,6 literes, nem sok tévedési lehetőséget tartogató benzines szívómotorja sok magánvásárló szívét megdobogtatta.
A Dacia Dusternek évek óta stabil helye van a magánvásárlók kedvencei között. Alacsony ára és nagy csomagtartója a kompakt autók olcsó alternatívájává teszi. A román SUV első- és összkerékhajtással is a legolcsóbb autó a maga kategóriájában, a 2010 óta eladott több ezer autó megteremtette beágyazottságát Magyarországon.
Az alsóbb árkategóriában nagyon érdekesen oszlik meg, milyen autókért adták saját pénzüket a magyar magánvásárlók. 10 071 darab természetes személynek értékesített Suzukira 4412 Dacia és csak 855 FIAT jutott tavaly, amiből 291 volt új Tipo. 2016-ban kisebb volt a különbség az említett a magányügyfeles új autók között: Suzukiból 6884, Daciából 3368, FIAT-ból 762 kapott magyar rendszámot.
1. Suzuki Vitara, 5622 db (3164)
2. Suzuki SX4 S-Cross, 2218 (1189)
3. Dacia Duster, 1778 (2240)
4. Renault Clio, 1453 (841)
5. Opel Corsa E, 1234 (649)
6. Opel Astra J, 1163 (438)
7. Toyota Yaris, 1147 (373)
8. Dacia Sandero, 1076 (214)
9. Ford Focus, 1074 (2186)
10. Dacia Logan és MCV, 901+1 (150+0)