1117 Budapest Barázda u. 44. +36-1-464-7000 7:00-16:00
Talán nem tudtad, de a Suzuki négyféle automata sebességváltót is kínál a modelljeihez: minden típus a hozzá leginkább illeszkedő szerkezetet kapja. Ismerd meg, mi a különbség közöttük!
Ma már nem elég annyit mondani, hogy egy autó automata váltós, hiszen a technika fejlődésével többféle, különböző elveken működő váltóművek is elérhetők a választékban. A Suzuki pedig mindegyiket kínálja közülük, minden típusához azt, ami a legjobban illik hozzá.
Robotizált váltó (AGS)
A Celerio és az új Ignis azt a váltót kapja, amit robotváltónak is szokás nevezni. Ez műszakilag nem sokban különbözik a hagyományos kézi váltóktól, de a működése már az automatákéhoz hasonlít, hiszen nincs kuplungpedál, a tengelykapcsoló kezelését és a fokozatok közti váltást is elektromotor végzi helyetted. A megoldás ugyan nem olyan kifinomult, mint a bonyolultabb automata váltóké, de sokkal olcsóbban elérhető, a városi kiskocsikban pedig nagy könnyebbséget jelent.
Duplakuplungos váltó (TCSS)
A robotizált szerkezet továbbgondolásával született a duplakuplungos automatizált váltó, ami a Vitara és az S-Cross dízelmotoros változataihoz rendelhető. Itt két kuplungszerkezet is dolgozik, hogy amíg a rendszer kiválasztja az egyik fokozatot, addig a következő már előre be legyen készítve, így egyszerűen villámgyorsak lesznek a kapcsolások. Ez a fürgeség jól illik az olyan sportosan nyomatékos modellekhez, mint amilyen a dízel Vitara vagy S-Cross.
Automata sebességváltó (AT)
A hagyományos automata váltók ugyanakkor a finom működésükről és komfortjukról ismertek. Ha szívesen lemondasz a kapcsolgatásról, és a vezetés nyugodt élményét keresed, akkor a Suzuki hatfokozatú automatája neked való. A Vitara 1,6-osa mellett az új 1,0 és 1,4 literes Boosterjet turbós benzinmotorokhoz rendelhető ez a szerkezet, akár a Baleno, akár a Vitara, akár az S-Cross kínálatában megtalálod.
Fokozatmentes váltó (CVT)
Létezik egy egészen másfajta típusa is az automata váltóknak, ez a Baleno 1,2 literes változatához rendelhető CVT, ami a folyamatosan változó áttételű erőátvitel rövidítése. Ne aggódj, ha nem érted, elég annyit tudnod, hogy a CVT váltóban nincsenek hagyományos értelemben vett fokozatok, az autó az áttételek állandó variálásával képes gyorsítani, mintha végtelen számú fokozata lenne. Neked itt sincs más dolgod, mint előremenetbe tenni a váltókart, és nyomni a gázt, mint minden automata váltós Suzukiban.