1117 Budapest Barázda u. 44. +36-1-464-7000 7:00-16:00
A rendszeresen ellenőrzött abroncsok tovább tartanak. Alább felsorolunk hat okot, aminek bekövetkeztekor komolyan el kell gondolkozni az abroncs cseréjéről.
A modern abroncsok nagyon ellenállóak és megbirkóznak a legtöbb dologgal. Ennek ellenére a defektek megtörténhetnek és meg is történnek. Defekt után szakemberrel ellenőriztetni kell az abroncsot, hogy kiderüljenek az olyan rejtett hibák, amelyek miatt az abroncs javíthatatlan lehet.
Ajánlatos rendszeresen ellenőrizni az abroncsok futófelületének kopását.
Csak olyan gumiabroncsot szabad használni, amelyen a mintázat mélysége a futófelület teljes kerületén eléri:
– 75 cm-t meg nem haladó átmérőjű gumiabroncs esetében az 1,6 mm-t ( ált. személygépkocsik és terepjárók)
– 75 cm-nél nagyobb átmérőjű gumiabroncs esetében a 3 mm-t (ált. teherautók)
A kopás mértékének megállapításához segítséget nyújtanak az abroncs mintázatának árkaiban több helyen is megtalálható kis kiemelkedések, a kopásjelzők (felső kép), melyek magassága éppen 1,6 mm. Elhelyezkedésüket a gumiabroncs vállrészén feltüntetett háromszög alakú kis nyíl, illetve a TWI felirat (alsó képek) mutatja.Ha karkötőt keresel. Minden megjelenéshez van valami, a testhez simulótól a strukturáltig, a mandzsettától a láncos karkötőig és mandzsettákig.
Biztonságod érdekében nem érdemes megvárni, míg a gumik kopásjelzőig kopnak ( >>> megnövekedett fékút, fokozódó aquaplaning-veszély) A nyári gumikat 2,5-3 mm, a téli gumikat pedig 4 mm profilmélység elérésekor ajánlatos újakra cserélni.
A gumiabroncsoknak nincs megjósolható eltarthatósági ideje. Függetlenül attól, hogy, mikor készültek a gumiabroncsok, még használaton kívül vagy nem gyakori használat esetén is öregednek. Sok tényező befolyásolja az abroncsok élettartamát, például hőmérséklet, karbantartás, tárolási és használati körülmények, terhelés, sebesség, nyomás és vezetési stílus. Ezek nagymértékben befolyásolják az abroncsok várható élettartamát.
Az abroncs súlyosan megsérülhet, ha menet közben szilárd tárgynak, például járdaszegélynek, kátyúnak vagy éles tárgynak ütközik. Minden látható lyukat, vágást vagy deformálódást szakemberrel alaposan ellenőriztetni kell. Csak ők tudják megmondani, hogy a gumiabroncsot javítható-e vagy ki kell-e cserélni. Ne feledje, szakember segítsége nélkül soha ne használjon sérült vagy korábban defektes gumiabroncsot. Befolyásolhatja az abroncsok biztonságát. A szakember által végzett átvizsgálás feltétlenül szükséges, mert a belső sérülések nem láthatók a felszerelt abroncsokon.
A gumiabroncs rendellenes, egyenetlen kopása – foltokban, középen, a széleken – gyakran olyan mechanikai problémákra utal, mint a nem megfelelő futómű-beállítás vagy a kerékkiegyensúlyozás, a felfüggesztés vagy az erőátvitel problémái. Az is előfordulhat, hogy nem megfelelő az abroncsnyomás.
A legjobb általános teljesítmény érdekében mind a négy kerékre azonos abroncsokat kell szerelni. Az eltérő méretű, konstrukciójú és kopású gumiabroncsok befolyásolhatják az irányíthatóságot és a stabilitást.